Платіжки, які отримують споживачі за спожиті послуги, часто викликають агресію через незрозумілі цифри. Але монополісти — постачальники послуг не зацікавлені робити платіжки зрозумілими. Про це заявила член Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) Ольга Бабій під час Всеукраїнського Форуму «Україна 30.
Платіжка». «Нам приносили платіжки, які я сама не могла зрозуміти. Монополісти часто не роз’яснюють, тому, що вони не зацікавлені роз’яснювати деталі тарифу, деталі їх прав», — наголосила вона. Бабій підкреслила, що така непрозорість часто викликає агресію у споживачів. «Там може бути написано, що споживач спожив якусь шалену кількість гігакалорій.
Коли ми звертаємося до теплопостачальних компаній, вони кажуть про технічну помилку програми. А якщо людина не звертає увагу своєчасно на обсяги нарахувань в платіжці, ми спостерігаємо в суспільстві накопичення негативу. У споживача виникає пряма агресія: у мене є борг, але я не буду його платити», — підкреслила вона.
На переконання Бабій, зараз основним викликом і основним завданням НКРЕКП стане максимально комунікувати зі споживачами, роз’яснювати їм їхні права. «І саме така поведінка дозволить підвищити довіру споживача до ціни послуги. Мені здається, що оце поняття „тариф“ — його потрібно викорінювати в нашому суспільстві. І замінювати простим, зрозумілим словом — ціна спожитої послуги», — зазначила Бабій.