У НОВОМОСКОВСЬКУ ПОВІДОМИЛИ ПРО ВЧИНЕНЕ КРИМІНАЛЬНЕ ПРАВОПОРУШЕННЯ ВІДНОСТНО ТОВ «ВІАЛАНТА 2018»

ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ВЧИНЕНЕ КРИМІНАЛЬНЕ ПРАВОПОРУШЕННЯ. Громадська організація відвідала обласну прокуратуру стосовно ТОВ “Віланта 2018”, а саме: підробки документів та незаконного встановлення кіосків на “червоній лінії” біля будинку №46 по вул. Гетьманській) а, також, скандальної сесії Новомосковської міської ради від 30.01.2020, яка набула резонансу серед громадськості не тільки в місті, а й в області, де більшість кишенькових депутатів проголосували за надання дозволу виготовлення проектної документації заднім числом, игноруючи навіть той факт, ТОВ “Віланта 2018” є учасником кримінального провадження ч.2 ст.364 КК України (Зловживання владою, або службовим становищем), яке розслідується Нацполіцією. Всі факти порушень ми надали Прокурору Дніпропетровської обл. Текст повідомлення з додатками надаємо в відкритому доступі:

 

 

             

 

 

 

 

 

 

 

Прокурору Прокуратури Дніпропетровської області ПОВІДОМЛЕННЯ
ПРО ВЧИНЕНЕ КРИМІНАЛЬНЕ ПРАВОПОРУШЕННЯ
Подається в порядку ст. 214 КПК України

До нашої громадської організації надійшли звернення власників будинку № 46 по вул. Гетьманській, м. Новомосковськ, щодо порушення їх прав та охоронюваних законом інтересів.
З метою реагування на їх звернення, в межах статутної діяльності прийшли до необхідності звернутись до Прокуратури Дніпропетровської області з даним повідомленням про злочин, яке мотивуємо наступним:
30 січня 2020р. відбулася ХХIV сесія VІI скликання Новомосковської міської ради. Наша громадська організація була присутня на цій сесії, з огляду на проблемні питання, які на ній розглядалися.
А саме, стосовно надання згоди на виготовлення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки комунальної власності в оренду під нерухомим майном, яке належить на праві приватної власності ТОВ «ВІЛАНТА 2018».
Після того як міський голова, через звернення громадських організацій і власників будинків, чиї права та інтереси незаконно порушуються, запропонував зняти вищевказане питання з розгляду, його пропозиція була відхилена депутатами, після чого проект рішення був підтриманий більшістю, а саме 21, з присутніх 26 депутатів.
Надання згоди ТОВ «ВІЛАНТА 2018» на виготовлення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки комунальної власності в оренду під нерухомим майном, яке, «начебто» належить йому на праві приватної власності є незаконним та не обґрунтованим через наступне:
І. Процедурні порушення, які унеможливлювали включення проблемного проекту в чергу денну:
Відповідно до ст. 2 Регламенту Новомосковської міської ради VІІ скликання, затвердженого рішення Новомосковської міської ради № 654 від 06.07.2018р. «Регламент міської ради (далі – Регламент) є нормативним актом, який передбачає порядок скликання і проведення сесій міської ради, підготовки і розгляду питань, затвердження структури виконавчих та інших органів ради, порядок їх формування, обрання та затвердження посадових осіб ради, порядок формування та організації роботи постійних комісій, тимчасових контрольних комісій та інших органів ради, порядок участі депутатських фракцій і груп у роботі та інші процедури, які випливають з повноважень ради, встановлених Конституцією і законами України» .
Так ст. ст. 27, 28, 31-35 Регламенту встановлено:
Стаття 27. Оформлені відповідно до вимог Регламенту проекти рішень разом з їх електронними копіями надаються ініціаторами секретареві міської ради через організаційний відділ не пізніше, ніж за 20 робочих днів до пленарного засідання ради з обґрунтуванням необхідності розгляду цього питання.
Стаття 28. Проект рішення міської ради оформлюється на офіційному бланку рішення Новомосковської міської ради та повинен містити:
? назву;
? преамбулу (констатуючу частину) з посиланням на відповідні законодавчі і нормативні акти із зазначенням номерів статей, частин, пунктів і підпунктів;
? резолютивну частину;
? додатки, довідки, аналітичні записки тощо (якщо вони наявні);
? окрему супровідну записку, підписану автором проекту рішення з обґрунтуванням необхідності ухвалення такого рішення.
Преамбула рішення обов’язково повинна містити посилання на документи, що були підставою для прийняття рішення. В разі необхідності до проекту рішення додаються копії відповідних документів.

Стаття 29. Проекти рішень зі всіма супроводжуючими документами повинні бути підписані їх авторами та погоджені в порядку, передбаченому цим Регламентом.
Стаття 30. Автори погоджують проекти рішень міської ради з наступними суб’єктами:
? начальником юридичного управління виконавчого комітету Новомосковської міської ради;
? начальниками управлінь, керівниками самостійних структурних підрозділів, на яких, відповідно до проекту рішення, покладається здійснення конкретних дій;
? заступником міського голови за напрямком роботи;
? начальником фінансового управління міської ради, якщо відповідно до проекту рішення виконання конкретних дій пов’язано з фінансуванням або матеріальними витратами з міського бюджету;
? головами та секретарями постійних комісій, до компетенції яких входить розгляд питання;
? секретарем міської ради.

Погодження проекту рішення здійснюється на зворотному боці останнього аркушу проекту рішення.
Додатки до рішень підписує секретар міської ради.
Стаття 31. Проекти рішень ради, що не відповідають вимогам Регламенту, організаційним відділом не приймаються та на розгляд міської ради не виносяться.
Стаття 32. Комплект документів, необхідних для розгляду питання на сесії, повинен містити:
? проект рішення міської ради, оформлений та погоджений відповідно до статей 28, 29, 30 цього Регламенту;
? реєстр розсилки рішення (у випадку його прийняття).
Стаття 33. Для розгляду та візування проекту рішення всім суб’єктам, зазначеним у ст. 30, надається не більше, ніж 2 робочі дні.
Стаття 34. В проекті рішення ради особа, яка проводить погодження проекту рішення ради, біля помітки «Погоджено» ставить свій підпис. При наявності зауважень ставиться помітка «Із зауваженнями». Зауваження викладаються на окремому листі і додаються до проекту рішення ради.
Стаття 35. Повний комплект документів разом із проектом рішення міської ради, після оформлення його ініціатором, передається організаційним відділом секретареві міської ради, який після їх опрацювання, готує перелік питань для розгляду на сесії міської ради та вносить його міському голові (чи особі, яка виконує його обов’язки) або повертає проект рішення міської ради на доопрацювання.

У свою чергу наявний у нашому розпорядження проект рішення вищевказаним приписам не відповідав.
1. Сам Розробник на своєму проекті зауважив, що стосовно ТОВ «ВІЛАНТА 2018» відсутні відомості, щодо розташування земельної ділянки в межах червоних ліній, а правоустановчі документи складено з ознаками кримінального правопорушення визначеного ч. 2 ст. 364 КК України, та зазначено на чому таке зауваження базується: листи прокуратури, нацполіції та ухвала слідчого судді.
2. З ним погодились голова постійної депутатської комісії з питань містобудування, землекористування та архітектури, секретар міської ради.
3. Проект рішення, всупереч приписів ст. 30 Регламенту міської ради, не був підписаний всіма особами, які в ньому зазначені, в т. ч.:
1. першим заступником міського голови;
2. заступником міського голови з діяльності виконавчих органів:
3. секретарем постійної депутатської комісії з питань містобудування, землекористування та архітектури.
З огляду на порушення ст. ст. 28, 29, 30 Регламенту, допущені під час підготовки проекту рішення в частині ТОВ «ВІЛАНТА 2018» у відповідності до ст. 31 Регламенту мало слугувати організаційному відділу та секретарю міської ради підставою не приймати та не виносити такий проект на розгляд міської ради.
Однак це не було здійснено, на нашу думку, через вплив на секретаря міської ради депутата міської ради, який одночасно є один із двох учасників (засновників) та керівників ТОВ «ВІЛАНТА 2018» Лєбєдєва Р. Г.
ІІ. Законодавчі порушення, які унеможливлювали ухвалення рішення на користь ТОВ «ВІЛАНТА 2018» підтверджується наступними обставинами та доказами:
Згідно із проектом рішення ХХIV сесія VІI скликання, Новомосковської міської ради пропонується: Надати дозвіл на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки Товариству з обмеженою відповідальністю «ВІЛАНТА 2018» під об’єктом нерухомого майна (торгові павільйони), орієнтовною площею 0,0600 га, яка розташована за адресою: м. Новомосковськ, вул. Гетьманська 46Б для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.
1. На час розгляду вищевказаного проекту рішення сесією Новомосковської міської ради, ТОВ «ВІЛАНТА 2018» є учасником кримінального провадження № 42019040000000507 від 30.07.2019 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364 КК України. (Зловживання владою або службовим становищем), яке розслідується Слідчим управлінням Головного управління національної поліції в Дніпропетровській області.
Вищевказана інформація, стосовно існування кримінального провадження взята нами з Єдиного державного реєстру судових рішень, за пошуковим запитом «ВІЛАНТА 2018».
Доказом є ціла низка, станом на 30.01.2020р., 5 (п’ять) ухвал слідчого судді Індустріального районного суду м. Дніпропетровська Ісаєвої Д. А. у справі № 202/6370/19
Як зазначено в офіційній інформації, вміщеній в Єдиному державному реєстрі судових рішень ТОВ «ВІЛАНТА 2018» є учасником кримінального провадження № 42019040000000507, внесеного до ЄРДР 30.07.2019 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364 КК України, щодо незаконного оформлення 26.01.2019р. державним реєстратором Комунального підприємства Центр реєстрації та надання послуг Нивотрудівської сільської ради Дніпропетровської області права власності за ТОВ ВІЛАНТА 2018 (ЄДРПОУ 42124544, Дніпропетровська область, м. Новомосковськ, вул. Гетьманська, 53) на об`єкт нерухомого майна: нежитлову будівлю (торгові павільйони)…, загальною площею 505.2 кв. (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1770169512119).
Підставою виникнення права власності на вказаний об`єкт нерухомості стало повідомлення про початок виконання будівельних робіт, серія та номер якого ДП 061183631676, виданий 26.12.2018р, Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області, та лист, серія та номер якого ДП 141190141446, виданий 14.01.2019, Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області.
2. У свою чергу, обов’язковою підставою для отримання Повідомлення про початок робіт та Декларації про готовність об’єкта до експлуатації є наявність договору оренди земельної ділянки.
Як вбачається із офіційної інформації, вміщеної на офіційному інтернет сайті Держархбудінспеції по параметрам: 061183631676 та 141190141446 (скріншоти інтернет сторінок – додаються), у ТОВ «ВІЛАНТА 2018» є в наявності договір оренди землі б/н від 2018-12-03 де
061183631676 – Повідомлення ТОВ ВІЛАНТА 2018 (ЄДРПОУ 42124544), про початок будівельних робіт № ДП 061183631676, видано 26.12.2018р.,
а
141190141446 – Декларація ТОВ ВІЛАНТА 2018 (ЄДРПОУ 42124544), про готовність об’єкта до експлуатації № ДП 141190141446, видана 14.01.2019р.
Тобто, з проекту рішення, за який проголосували депутати, вбачається, що договір оренди землі відсутній, в той самий час за офіційною інформацією, вміщеною в дозвільних документах на офіційному інтернет-сайті Держархбудінспекції він в наявності з грудня 2018р., що на наш погляд є службовим підробленням, та підставою для притягнення винних осіб ТОВ «ВІЛАНТА 2018» (ЄДРПОУ 42124544) до кримінальної відповідальності за ст. 366 КК України (службове підроблення).
3. У свою чергу, відсутність договору оренди земельної ділянки під торговими павільйонами автоматично слугує підставою для визнання протиправним та скасування рішення про реєстрацію Повідомлення про початок будівельних робіт № ДП 061183631676, виданого 26.12.2018р., а тому заволодіння земельною ділянко та здійснення на ній будь яких будівельних робіт є злочином визначеним ст. 197-1 КК України (Самовільне будівництво будівель або споруд на самовільно зайнятій земельній ділянці).
З огляду на приписи ч. ч. 2, 4, 5 ст. 376 ЦК України, особа (читаємо ТОВ «ВІЛАНТА 2018»), яка здійснила або здійснює самочинне будівництво нерухомого майна, не набуває права власності на нього.
Якщо власник земельної ділянки заперечує проти визнання права власності на нерухоме майно за особою, яка здійснила (здійснює) самочинне будівництво на його земельній ділянці, або якщо це порушує права інших осіб, майно підлягає знесенню особою, яка здійснила (здійснює) самочинне будівництво, або за її рахунок.
На вимогу власника земельної ділянки суд може визнати за ним право власності на нерухоме майно, яке самочинно збудоване на ній, якщо це не порушує права інших осіб».
4. Наступною обставиною, що виключало право ТОВ «ВІЛАНТА 2018» (ЄДРПОУ 42124544) на здійснення будівельних робіт в м. Новомосковськ на тротуарі вулиці Гетьманській в районі будинку № 46 є приписи ч. 2 ст. 18 Закону України «Про автомобільні дороги» № 2862-IV від 8 вересня 2005 року, у відповідності до якої «Межі вулиці за її шириною визначаються “червоними лініями”. Розташування будь-яких об’єктів, будівель, споруд або їх частин у межах “червоних ліній” вулиці не допускається.»
5. Відповідно до частини 4 ст. 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17 лютого 2011 року «Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.»
З огляду на проект затвердженого рішення міської ради, договору оренди землі в 2018-2019рр. у ТОВ «ВІЛАНТА 2018» не існувало, а отже не існувало і права на її забудову.
Разом з цим зауважимо, що згідно із обставинами вказаними в ухвалі слідчого судді Індустріального районного суду м. Дніпропетровська Ісаєвої Д. А., у справі № 202/6370/19 від 25.09.2019р. право на, начебто, «забудову» земельної ділянки ТОВ «ВІЛАНТА 2018» набуто на підставі повідомлення про початок будівельних робіт № ДП 061183631676, виданого 26.12.2018р.
Видавник Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області.

А ввело в експлуатацію павільйон, який є малою архітектурною формою (див ДБН В.2.2-23:2009) за Декларацією № ДП 141190141446, виданою 14.01.2019р.
Видавник Департамент державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області.

Тобто спираючись на простий арифметичний підрахунок, від початку будівництва до введення об’єкта в експлуатацію пройшло 19 днів (26.12.2018р.- 14.01.2019р.).
У свою чергу, відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» «Не підлягають державній реєстрації речові права та їх обтяження .. на малі архітектурні форми, тимчасові, некапітальні споруди, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких можливе без їх знецінення та зміни призначення….»
А Торговий павільйон, див. ДБН В.2.2-23:2009, відноситься до малих архітектурних форм.

Як вбачається із п. 13 «ДЕКЛАРАЦІЇ про готовність до експлуатації об’єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з незначними наслідками (СС1)», яка є Додатком № 3 до «Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 р. № 750) в ньому зазначається: «Інформація про документ, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою (дата, серія, номер документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, дата, номер договору суперфіцію (необхідне зазначити) та кадастровий номер земельної ділянки».
На Публічній кадастровій карті України (https://map.land.gov.ua/kadastrova-karta) відсутня інформація щодо наявності закріпленого за ТОВ «ВІЛАНТА 2018» кадастрового номеру земельної ділянки в районі буд. 46 по вул. Гетьманській.

6. Згідно із приписами ст. ст. 124, 124, 135 Земельного кодексу України, оренда землі комунальної власності набувається за результатами проведення земельних торгів (ч. 2 ст. 124 ЗК України), яких, як нам, з огляду на вищевказане не проводилось, через наближеність керівника ТОВ «ВІЛАНТА 2018», як депутата міської ради до тогочасного керівництва міста, а саме секретаря міської ради, який в той час виконував обов’язки міського голови м. Новомосковськ.

7. Що стосується депутатів, які проголосували проти чинного Законодавства України та підтримали незаконне надання дозволу ТОВ «ВІЛАНТА 2018» на виготовлення проекту землеустрою то їх дії кваліфікуються ч. ч. 1, 5 ст. 27 КК України, а саме: «Співучасниками злочину, поряд із виконавцем, є організатор, підбурювач та пособник.
Пособником є особа, яка порадами, вказівками, наданням засобів чи знарядь або усуненням перешкод сприяла вчиненню злочину іншими співучасниками, а також особа, яка заздалегідь обіцяла переховати злочинця, знаряддя чи засоби вчинення злочину, сліди злочину чи предмети, здобуті злочинним шляхом, придбати чи збути такі предмети, або іншим чином сприяти приховуванню злочину».

Аналіз вищевказаних обставин приводить нас до наступних правових висновків:
Якщо у ТОВ «ВІЛАНТА 2018» в грудні 2018р. – січні 2019р. існував договір оренди земельної ділянки за адресою вул. Гетьманська, 46, як про це ним зазначено в вищевказаних Повідомленні та Декларації, а отже є і кадастровий номер, то чому воно не звітувало до податкового органу та не сплачувало до міського бюджету орендну плату за весь цей період, а саме з 2018-12-03 по 2019-12-31, а якщо договору оренди не існувало, то ми можемо констатувати наявність низки порушень кримінального кодексу України, зокрема:
1. Це вищевказана ч. 2 ст. 364 КК України (зловживання владою), яка розслідується Слідчим управлінням Головного управління національної поліції в Дніпропетровській області.
2. Ст. 197-1 КК України – Самовільне будівництво будівель або споруд на самовільно зайнятій земельній ділянці, якою передбачено відповідальність за два самостійних (хоч і пов’язаних між собою) злочини – самовільне зайняття земельної ділянки, яким завдано значної шкоди її законному володільцю або власнику (ч. 1), і самовільне будівництво будівель або споруд на самовільно зайнятій земельній ділянці.

3. Ст. 366 КК України Службове підроблення (складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей).
Відповідно до ст. 214 КПК України, «прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, зобов’язаний внести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань, розпочати розслідування та через 24 години з моменту внесення таких відомостей надати заявнику витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Слідчий, прокурор, інша службова особа, уповноважена на прийняття та реєстрацію заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення, зобов’язані прийняти та зареєструвати таку заяву чи повідомлення. Відмова у прийнятті та реєстрації заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення не допускається.
Якщо відомості про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені прокурором, він зобов’язаний невідкладно, але не пізніше наступного дня, з дотриманням правил підслідності передати наявні у нього матеріали до органу досудового розслідування та доручити проведення досудового розслідування.»
Підсумовуючи наведене вище, керуючись ст. 214 КПК України
ПРОШУ:
1. Прийняти дану заяву про вчинене кримінальне правопорушення до розгляду та внести зазначені в ній відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
2. За наявності правових підстав притягнути до кримінальної відповідальності, встановленої ст. ст. 27, 197-1, 366 КК України посадових осіб: ТОВ «ВІЛАНТА 2018» (ЄДРПОУ 42124544, Дніпропетровська область, м. Новомосковськ, вул. Гетьманська, 53); Новомосковської міської ради її Виконавчого комітету; депутатів Новомосковської міської ради та Держархбудінспеції, за службове підроблення направлене на незаконне заволодіння земельною ділянкою комунальної власності та її самовільної забудови, розташованої в межах червоних ліній, за адресою: м. Новомосковськ вул. Гетьманська, район будинку, 46.
3. На підтвердження вищевказаних обставин витребувати з Новомосковської міської ради, її виконавчого комітету Новомосковської міської ради VІІ скликання, затвердженого рішення Новомосковської міської ради № 654 від 06.07.2018р., проект вищевказаного рішення з усіма передбаченими регламентом додатками та саме рішення (на дату подачі даної заяви його номер не відомий):
4. Допитати осіб зазначених в проекті вищевказаного рішення Новомосковської міської ради, які погодили його так і тих, що його не підписали.
5. Витребувати від Виконавчого комітету Новомосковської міської ради договір оренди земельної ділянки, укладений, в грудні 2018р., між міською радою та ТОВ «ВІЛАНТА 2018» (ЄДРПОУ 42124544, Дніпропетровська область, м. Новомосковськ, вул. Гетьманська, 53), а саме той, що зазначений на офіційному інтернет сайті Держархбудінспеції за пошуковими параметрами: 061183631676 та 141190141446.
6. З метою припинення злочину шляхом скасування державної реєстрації права власності за ТОВ «ВІЛАНТА 2018» (ЄДРПОУ 42124544), а також повернення самовільно зайнятої ним земельної ділянки та знесення самовільно збудованих торговий павільйонів звернутися до суду з відповідними позовами.
7. На підтвердження матеріальної та моральної шкоди (збитків) завданих жителям буд. 46 по вул. Гетьманській м. Новомосковськ та територіальній громаді м. Новомосковськ, призначити відповідні судові експертизи.
8. По спливу 24 годин, з моменту реєстрації даної заяви про злочин, видати з Єдиного реєстру досудових розслідувань відповідний Витяг з номером кримінального провадження.
9. Письмово повідомити до якого органу досудового слідства скеровано матеріали за даним зверненням.
10. Витяг з номером кримінального провадження та інформацію щодо органу досудового слідства, якому скеровано кримінальне провадження за даною заявою про злочин, надати особисто. Час та місце отримання повідомити.