Це потрібно зупинити, інакше зачепить кожного! Гриценко зробив заяву, від якої волосся стає дuбки!

Уряд хоче відновити техогляд приватних автомобілів — маємо зупинити цю корупцію обсягом $100 млн щороку та ще й під гаслом євроінтеграції! Спочатку історія. Понад 10 років тому, 4 лютого 2009 року, я виступив з ініціативою і зареєстрував законопроект №4014 про скасування техогляду для приватних автомобілів. Два роки переконував, що це знущання 10 тисяч працівників тодішньої ДАІ над дев’ятьма мільйонами власників авто і гігантська загальнодержавна корупційна схема з продажу талонів обсягом мінімум $100 млн щороку.

 

 

Доводив, що техогляд є фікцією, адже більшість водіїв купують талони, щоб не витрачати часу й нервів, а навіть якщо хтось і проходить огляд, то ніякий талон-папірець не гарантує і не може гарантувати справність машини протягом двох років.

Уряд, насамперед нинішній Генпрокурор, а тоді міністр МВС Луценко, рогами в землю впирався, аби залишити техогляд. Лякав «горами трупів на дорогах», хоча прекрасно знав, що лише 3-5% ДТП спричиняються технічним станом авто, а переважна більшість — поганими дорогами, порушенням правил, насамперед перевищенням швидкості, пияцтвом водіїв, купленими правами без навичок водіння та ін.

Щоб довести урядову аргументацію до повного абсурду, ми тоді у Львові публічно провели експеримент. Купили старий-розбитий «вушастий Запорожець», у якого не було навіть двигуна/трансмісії, зі спущеними колесами він «пройшов техогляд» і на буксирі ми його притягли під будівлю львівської обласної ДАІ. Той убитий «Запорожець» з «талоном техогляду» простояв там як пам’ятник корупційному техогляду, на нього вилазили туристи сфотографуватися — доки ДАІшникам не набридло і вони вночі його кудись відтяли від сорому подалі…

Врешті, у 2011 році техогляд був скасований. Історія завершилася. Запізно, але успішно.

Тепер сьогодення. Уряд Гройсмана, тепер уже в особі не МВС, а Міністерства інфраструктури, вирішив знову відновити техогляд. Розмістив на сайті Міністерства законопроект. Так само раз на два роки. Тепер уже через інші уповноважені структури. Яких знову таки визначатимуть чиновники, хоч і іншого Міністерства. Така сама гігантська корупційна історія, тільки тепер подається як вимога євроінтеграції…

Якщо хтось колись здуру щось не те підписав з європейцями, тоді негайно проведіть консультації-переговори і поясніть партнерам чітко — відновлення корупційних схем більше не буде! Відновлення фіктивного контролю — не буде! Відновлення всевладдя чиновництва — не буде!

Якщо наші машини їдуть закордон і там є певні вимоги партнерів щодо техогляду — добре, тоді ці й лише ці машини перед виїздом перевіряйте, але не всі підряд і не кожні два роки, аби морочити голову мільйонам водіїв заради набивання кишень чиновників!

Анатолій Гриценко