Проблема строительства аэропорта на Днепропетровщине превращается в фарс.

«Віджали» майно у держзрадника Царьова, «відіжмемо» і в держзрадника Чорнобука! 

Ця стаття могла б вийти на два тижні раніше, але я не вірила, що наші можновладці аж такі падлюки.

Ні, я здогадувалася, що, напевно, це припущення має право на існування, але доказів було недостатньо. І ось їх достатньо. Нажаль.

Взагалі-то, уторована стежка є: майно серапатиста Олега Царьова. Пам’ятаєте, був такий народний депутат України, який підтримав «ЛНР»-«ДНР» та «федерацию юго-восточных республик Новороссию»?

Це було у 2014-му, а зараз – 2019-й. Кримінальна справа про зраду Батьківщини Царьовим досі бовтається у суді першої інстанції, а землі-заводи його – розтаскані можновладцями та їх прислужниками. Так що про конфіскацію майна зрадника Державою Україна вже не йдеться.

Тепер до дерибану заплановане майно іншого державного зрадника: екс-голови Апеляційного суду Криму Валерія Чорнобука.

Блукаючий аеропорт «Придніпров’я»

Юристка Дніпропетровської міської ради Подольська Анна Вячеславівна 27 вересня 2018-го зареєструвала на сайті Президента України петицію «Здійснити фінансування з державного бюджету реконструкції та модернізації діючої чи будівництва нової злітно-посадкової смуги аеропорту в місті Дніпро».

«…На жаль, мерія мало що може зробити в цій ситуації: злітна смуга – державна, термінал – приватний, земля – належить області. Але ми можемо змусити їх усіх почути наш голос і дати нам публічну відповідь», – опублікували 22 жовтня на офіційному сайті Дніпровської мерії звернення до містян Бориса Філатова.

Петиція набрала необхідних 25 тисяч підписів.

«Президент України наголосив, що за три роки після зведення нового летовища пасажиропотік може збільшитися на близько 3,5 млн людей. Це також надасть можливість здійснювати перельоти з Дніпра до понад десятка аеропортів країн Європи», – передав 21 листопада відповідь Президента сайт Дніпровської міськради.

На сайті петицій відповідь Петра Порошенко була опублікована 12 грудня: він схвалив «проектування та будівництво аеропорту «Придніпров’я» у Дніпропетровській області».

«Проектування та будівництво аеропорту «Придніпров’я» у Дніпропетровській області» – з’явився рядок у Законі України «Про Державний бюджет України на 2019 рік», який вступив в силу на Новий рік.

Як же ж так? На сайті Дніпропетровської обласної ради ще 02 лютого 2018 року, тобто рік тому, була опублікована новина: «Де бути новому аеропорту – думка місцевої влади визначена», – Гліб Пригунов».

«Результатом дводенних нарад, на які були залучені фахівці з усієї країни, стали пропозиції щодо місця будівництва нового терміналу та злітно-посадкової смуги. Більшість схилилася до думки, що раціонально розпочати з будівництва терміналу поряд з існуючою полосою. Потім розпочати будівництво нової смуги. …

Вже розроблений проект будівництва смуги, це понад 2,3 млрд грн. Над проектом терміналу ще будуть працювати. «Можливо це буде приватний інвестор, можливо державний», – зазначив голова обласної ради Гліб Пригунов».

«Вже розроблений проект будівництва смуги»! Тоді чому в Держбюджеті-2019 закладено «Проектування … аеропорту»? Тим більш, що інвестора терміналу (споруда аеропорту, «вокзал» – ред.) вже знайдено – і він був названий у самій петиції до Президента.

«Голова обласної ради Гліб Пригунов прокоментував: «Фахівці з усієї країни були залучені для розробки проекту аеропорту. Було багато пропозицій щодо місця будівництва нового терміналу та злітно-посадкової смуги. Будівництво великого хабу на межі Дніпропетровської і Запорізької областей, дозволить об’єднати пасажиропотоки двох регіонів. Це масштабний проект – це крок в цивілізоване майбутнє двох регіонів», – опублікував сайт облради 19 листопада.

Бачите: «аеропорт у Дніпрі» трансформувалось у Гліба Олександровича у «хаб на межі Дніпропетровської і Запорізької областей». «В смт Солоному», – уточнює сайт облради.

А дніпрян спитали? А запоріжців? Наскільки я зрозуміла з моніторингу Інтернета, запоріжці теж невдоволені.

«У нас зараз йде будівництво нового терміналу і вже виконані майже всі роботи по зведенню каркаса, зараз будується підстанція, йде процес газифікації. … Питання фінансування вирішено. Воно йде завдяки нашим підприємствам, які сплачують податки. Відкрита і кредитна лінія від двох банків на загальну суму в 500 млн грн. Відсотки по кредиту буде виплачувати аеропорт, прибуток якого збільшився, і завдяки цьому ми можемо зменшити навантаження на бюджет міста.

Нагадаю, що КП «Міжнародний аеропорт Запоріжжя» в цьому році є найбільш прибутковим (чистий прибуток – 49,8 млн грн). Це стало можливим завдяки збільшенню кількості рейсів, напрямків та пасажиропотоку. Проект нового терміналу погоджений всіма структурами, він пройшов експертизу і має технічну оцінку. А що буде в Солоному, покаже час», – сказав міській голова сусіднього облцентру Володимир Буряк на засідання міськвиконкому 26 листопада.

Поживитися зі зради

28 грудня 2018 року відбулося засідання Голосіївського районного суду м. Києва, на якому екс-суддя Апеляційного суду Криму Валерій Чорнобук надав суду інформацію про останнє місце роботи.

«Чорнобук повідомив суду, що на момент затримання працював директором аероклубу «Маестро», зареєстрованого в Оріховому Дніпропетровської області за адресою приватного летовища родини Чорнобука», – передало з зали суду «Громадське».

Нагадаю, екс-суддю підозрюють у державній зраді. За версією слідства, під час операції Росії з анексії півострова Чорнобук співпрацював з окупаційною владою, – про що є відеодокази і в Інтернеті.

 

І ось цей аеродром аероклубу «Маестро» Мінінфраструктури зараз також розглядаються як один з варіантів для перебудови його під Міжнародний аеропорт «Придніпров’я»!

А чого? «Віджали» майно у держзрадника Царьова, «відіжмемо» і в держзрадника Чорнобука!

«Ця локація також має певні переваги навіть при позитивному вирішенні майнових питань існуючого аеропорту. Перше – це погода, по-друге, це збільшений пасажиропотік, по-третє, це набагато більша територія, яка дозволяє будувати нафтосховища, вантажні термінали, всю інфраструктуру і це знаходиться на межі, умовно, на межі областей, від існуючої дороги Дніпро-Запоріжжя це 4 кілометри», – повідомив глава облради Гліб Пригунов журналістам «34 каналу» у коментарі, який був опублікований 25 листопада.

Відкрийте Google-maps, заміряйте відстань від траси «Дніпро-Запоріжжя» до аеродрому «Маестро-аеро», – і отримайте 4,1 км:

Відповіді голови Дніпропетровської обласної ради Гліба Пригунова на запитання журналістів щодо нового аеропорту (грудень 2018 р.):

– Де географічно потенційно він може з’явитися?

– Цим займається сьогодні Мінінфраструктури і залучено широке експертне коло, яке визначиться, де саме це буде відбуватися. Якщо б у нас була можливість, скажімо так, юридична бєзупречна щодо аеропорту «Дніпро» (стосовно якого йде суд Генпрокуратури з компанією Коломойського – ред.), таких би питань не виникало. Плюс погодні умови, які є в Дніпрі.

Інші локації якщо розглядаються, вони знімають ці питання і дають змогу вільно будувати летовище. Злітно-посадкову смугу, термінал, великі вантажні термінали. Тобто, це може бути сучасний аеропорт, який потребує більше площі, ніж є в Дніпрі, і з більшою довжиною злітно-посадкової смуги. Що дасть можливість використання її літаками середньої дальності.

– Не считаете ли Вы, что 200 млн – мало?

– Аеропорт коштує 4 млрд. А 200 млн – на проект.

– Якщо не відоме місце розташування аеропорту, чи доцільно робити проект?

– Доцільно. Тому що бюджет державний – він же приймається і він вже прийнятий. І є рішення про те, що проектування буде – незалежно від місця. Але проект треба все рівно робити. Його не будуть починати, поки не визначаться з місцем. Але це буде дуже швидко.

– Можна уточнити? 200 млн – це субвенції з держбюджету. А чи буде щось виділятися з обласного гаманця на проектування і будівництво? Чи тільки держава фінансуватиме?

– На даному етапі – тільки держава. Коли ми побачимо, що нам необхідно консолідувати зусилля, – я сьогодні розумію, що це може відбутися, – це може бути й обласний бюджет, і дніпровський міський, і державний. Але це мова про будівництво, про 3-4 млрд гривень, які необхідні для завершення цього великого проекту. Тому я не виключаю такої можливості, але зараз в цьому необхідності немає.

– Ще можна уточнити: раніше була інформація з облради, Ви заявляли, що начебто вже готувався проект аеропорту, куди були залучені в тому числі й іноземні фахівці. Що мається на увазі? Тобто, вже над проектом хтось працює, він вже існує, і вже місце було якесь визначене?

– Звичайно. Визначене місце, і ми розуміємо… – Яке місце? – Ви питаєте про те, що я мав на увазі у лютому 2018 року?

– Так. – Я мав на увазі цей проект, який вже давно розроблений, який існує. Це стосується Солонянського району. Я тільки що казав, що там є більше можливостей. Там є приєднання пасажиропотоку з інших областей і там значно кращі умови для того, щоби там був сучасний якісний аеропорт.

– Тобто, місце вже визначене?

– Ні.

– Ну Ви ж самі кажете – там краще. І вже працюють над проектом.

– Предпроект вже зроблений.

– Тобто, це – предпроект?

– Ну звичайно. Хто може зробити за 200 млн проект, не розуміючи, що він буде використовуватися?

– Що в цьому предпроекті?

– В предпроекті визначене місце – чітко, з прив’язкою до місцевості. Там були всі фахівці з точки зору метеоумов, які визначили їх як значно кращі, ніж в Дніпрі. Були фахівці з енергозабезпечення, які констатували, що в тому місці немає ніяких проблем ні з енергозабезпеченням, ні з доїздом до будівництва, до дороги, яка зараз існує з Дніпра до Запоріжжя. Тобто, потенційно, це нормальне, добре місце. Як буде прийняте рішення, будуть коментувати ті, хто його приймають.

– Тобто, цей предпроект вивчав саме це місце, чи воно підходить?

– Саме так.

 

…Ця стаття могла б вийти на два тижні раніше, але я не вірила, що наші можновладці аж такі падлюки. Тому я надіслала запит в Міністерство інфраструктури України з проханням надати КООРДИНАТИ майбутнього Міжнародного аеропорту «Придніпров’я». Відповіли відпискою без координат.

 

Запит координат та терміну

 

Відповідь: «можливі варіанти» та «найближчим часом»

 

Як відомо, сміх продовжує життя. З’їздите, шановні читачі, на чорнобуківський аеродром «Маестро-аеро», подивіться на глибоченні яри, що його оточують.

Втім, Гліб Пригунов же ж запевнив, що «вже розроблений проект будівництва смуги, це понад 2,3 млрд грн».

Ну, взагалі-то, за 2,3 мільярди гривень всі тутешні яри у бетон закатати можна.

Олена Гарагуц

 

Коментар Петра Лісного, колишнього військового льотчика, екс-керівника районного центру управління повітряним рухом у Дніпропетровському районі, екс-голови Петриківської райдержадміністрації:

– Для міжнародного аеропорту на аеродромі «Кам’янка» замало території. Люди там вже хат понастроювали, судові тяжби йшли, чим закінчилось – я не знаю.

У Майському – немає ніяких проблем. Там навіть космодром можна побудувати, бо там вільний повітряний простір, є, куди літати.

Я останнім часом служив у районному центрі управління повітряним рухом у Кайдаках. Моя зона відповідальності була Ростов, Київ, Житомир. Тому я в курсі справ у повітряному просторі. Ми керували всім рухом усіх повітряних суден: цивільних, відомчих, військових. Підпорядковувалися Генеральному штабу. Це було при СССР та в Україні до 1995 року, поки це все не скоротили.

Аеродром «Маестро-аеро» несуттєвий, там нічого серйозного не може бути.

У Солонянському районі повітряний простір теж вільний. Якщо там і були, то так звані «хімаеродроми», де АН-2 літали, обприскуючи поля.

…А потім – чи є необхідність такого аеропорту зараз? Проживемо цей час, державна людина стане у керма і зрозуміє, що стратегічні об’єкти не можуть бути у приватних руках, тому що тоді втрачається поняття «Держава».

А робити зараз державний аеропрот – це великі гроші і це утопія. Що, у Держбюджеті-2019 вже виділили 200 млн грн на проектування і зараз підбирають місце? Ну, ви знаєте, 200 мільйонів на проект… Мені достатньо було б 5-ти людей з нормальною зарплатою, і ми б зробили той проект. Це смішно – 200 млн! Я був начальником штаба полку, і «з нуля», у голому степі робив аеродроми: бетонну полосу в 3 км, містечко і все належне. Я дуже в курсі справи, як це робиться, і я не уявляю, куди можна всунути 200 мільйонів.

Це теж саме, як, коли я з тюрми повернувся в Петриківку, а тут кочегарку відремонтували у лікарні – за 5 мільйонів. Я прийшов, кажу: «Хлопці, а-ну розкажіть, куди тут 5 мільйонів ви могли вкласти!». Порахували-порахували, натягнули, ну, до мільйона максимум. З закладеною крадіжкою у 50%! «Так я ви могли?!». – «Та чого Ви, Петро Гнатович, нас питаєте? Ви йдіть у область і там питайте. Ми й не бачили тих мільйонів. Прийшло начальство з бумагою, сказало: «Ось тут підпишіть», і все…». А через рік в тій кочегарці лопнув котел. І зараз, якщо подивитись на кочегарку у петриківській лікарні – вона має жалюгідний вигляд.

Це я вам просто наглядно показую, як виділяються бюджетні гроші. Проект на 200 мільйонів – це називається «Вже приготувалися до дерибану бюджетних грошей».

Ось це ж і наша біда, що державний аеродром не можна будувати. Якщо б Коломойському сказали: «Чуєш, давай 200 мільйонів на проект аеродрому», він би сказав: «Ви що, ідіоти?!».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.litsa.com.ua/show/a/45200?fbclid=IwAR3q23cyOQfTwc0RPKfoPBDymdC-qx0UAhrVH36vbbn7S8UkWS3BsYRK_aw